5 augustus 2010

PAARSE SCHUIMPJES

Vandaag heb ik me gewaagd aan het maken van Schuimpjes. Volgende week woensdag komen mijn dochters Alara en Dilara en dan wil ik wel iets speciaals op tafel zetten. Misschien een leuke barbietaart en daarbij heerlijke schuimpjes... Dus ben ik maar de keuken ingegaan om ze te maken. Ik wou er zeker van zijn dat ze ook zouden lukken en lekker zouden smaken... Ik vind in ieder geval dat de missie is GESLAAGD. Mijn vriend Johnny en ik hebben ons er strak aan gegeten haha...
Ik wil het ook met jullie delen dus heb ik er maar foto´s van gemaakt. De foto´s zijn niet spetterend want ze zijn gemaakt met Johnny´s mobiele telefoon ;)

Wat heb je nodig?
4 eiwitten
200 gram kristalsuiker
Levensmiddelenkleurstof (eventueel)

(je kan er eventueel meer of minder van maken. Gebruik 50 gram suiker per eiwit)

De eieren breken en de dooiers van de eiwitten scheiden (dooiers eventueel bewaren om er een omelet van te maken ofzo ;). De suiker weeg je in een aparte kom.
Klop de eiwitten met een mixer (kan ook met een garde, duurt alleen wat langer) totdat deze schuimig en een beetje stijf is. Voeg de suiker bij en ga verder met kloppen. Net zo lang totdat hij helemaal stijf is. Als je de kom ondersteboven houdt beweegt of druppelt hij niet.
Neem je spuitzak in je hand en spuit aan 1 kant een lijntje levensmiddelen kleurstof verticaal naar de spuitmond toe. Zo krijg je een gekleurde streep aan 1 kant van de schuimpjes (deze techniek heb ik op de leukste taarten forum geleerd) Lepel er het eiwitbeslag in. Bekleed je bakplaat met bakpapier en spuit hierop je schuimpjes met voldoende tussenruimte.

Bak ze ongeveer een uur op 110 graden.
EET SMAKELIJK...


Als jullie nog een aanvulling hebben dan hoor ik het graag...
Copyright turkishdelightcakes.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

hartelijk dank voor uw reactie.

vriendelijke groeten
Eda-exclusive-bakery.nl