12 augustus 2010

BUDGIE WEDSTRIJD EN HOW TO (DEBBIE BROWN)

Je hebt 1 liter ronde bakvorm/een schaal dat in de oven kan.
En Madeira cake...


Hier ben ik aan het snijden om hem zo rond mogelijk te krijgen.
Daarna snij ik diagonaal voor het gezicht. Van boven naar midden en van onder naar midden. De middenkant moet een beetje uitpeilen haha

Zoveel rotzooi na het scarven...



Omdat mijn cake niet rond was (was behoorlijk plat net een schijf) heb ik met fondant geprobeerd om er een bol van te maken...
Daarna maak je de mond, neus en wangen met vleeskleur fondant.

Die bekleed je dan weer met vleeskleurig dun uitgerold fondant...
Daarna maak je de blauwe body en de staart (heb ik voor extra steun een sateprikker in gedaan, maar hij zakt toch weer in.... eventueel foam eronder leggen en zo laten drogen... voor het drogen nog een raampje snijden in de nog natte fondant aan beide zijden.
De oogjes, mond, neus. Je mengt geel voor de hoed.

daarna maak je de haartjes (kegelvormpjes) in het midden wat voller. en gebruik dezelfde kleur om op ieder wang 3 spikkels te maken
De pet eroverheen draperen
De foto's vertellen al genoeg denk ik

Copyright turkishdelightcakes.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

hartelijk dank voor uw reactie.

vriendelijke groeten
Eda-exclusive-bakery.nl